سلام

هر یک از انواع اسکیت سواری بدنه یا فریم مخصوص به خودش را می طلبد. در اسکیت سواری اسلالوم به مهارت و چالاکی، در اسکیت سواری سرعتی به استحکام و بازده بالا، و در اسکیت مسافت به راحتی پا نیاز دارید. مشاوران ورزشی  مارکتستان زمینه یک انتخاب آسان و عاقلانه را برای شما فراهم می کنند. بنابراین، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

یک انتخاب و تصمیم عاقلانه انجام دهید

بیایید به جای پرداختن به جزئیات قوانین اسکیت، معیار هایی را برای شما فراهم کنیم که انتخاب شما را آسان تر می کند. در زمینه قوانین اسکیت سواری مقاله های متعددی به زودی منتشر خواهد شد.
ویژگی های مختلفی در بدنه های اسکیت وجود دارد که مزیت آنها را بالا می برد این ویژگی ها عبارتند از:
•    مرحله تولید و ساخت فریم اسکیت
•    طراحی فریم اسکیت
•    ابعاد فریم اسکیت
•    فواصل محور چرخ ها از یکدیگر
•    مقاومت بدنه اسکیت
•    جنس بدنه اسکیت
•    تعداد قطعات متصل شده به بدنه اسکیت
•    عرشه فریم و برآمدگی بدنه اسکیت
•    تعداد چرخ ها
•    طرز چینش و ترتیب چرخ ها (صاف، شبیه غلتک و ...)

مراحل تولید و طراحی بدنه های اسکیت

بیشتر فریم ها با قالب زدن، برش و پرس یا به صورت ماشینی ساخته می شوند. اما برای تولید فریم های کامپوزیتی باید سه مرحله دیگر نیز طی شود. برای اطلاعات بیشتر مقاله " روش های طراحی و ساخت انواع فریم اسکیت " مطالعه کنید.

فریم های های قالب زده شده

این روش یکی از معمول ترین روش های ساخت یک فریم پلاستیکی است. ماده ی خام درون قالب از قبل آماده شده ریخته خواهد شد. هزینه بهره مندی از این روش ساخت ارزان است و در تولید اسکیت های فیتنس و اسکیت های خیابانی نقش دارد.

فریم های فشرده شده

بعد از فشردن یا پرس کردن یک صفحه یا ورقه فلزی، که در بیشتر مواقع آلومینیومی است، شکل یا طراحی مورد نظر سازنده بوجود خواهد آمد. این روش تولید بیشتر برای ساخت اسکیت های فیتنس و اسکیت های جاده استفاده می شود.
طبق گفته یکی از صنعت گران شرکت فرانسوی BJ، سازنده اسکیت های سرعتی، بهره گیری از این روش ساخت کمی متفاوت است. در این روش لایه آلومینیومی  با لیزر برش داده می شود، و فریم با فشار و قدرت بالا شکل می گیرد. سپس محل یاتاقان اسکیت به دقت برجسته شده و حفره پیچ ها دندانه دار می شوند. در مرحله آخر با ساییدن سطح فریم اثرات جوش را از بین می برند و با استفاده از ضد زنگ آن را رنگ می کنند.

فریم های قالب زده شده تحت فشار

این روش ساخت فریم هزینه بالایی دارد. یک قطعه آلومینیومی برای ایجاد طرح خاص خود درون یک محفظه تحت فشار قرار می گیرد. با وجود این روش ساخت یک فریم یکپارچه با امکانات مکانیکی مناسب تولید می شود.

فریم های تولید شده با ماشین های صنعتی

بهره گیری از این روش ساخت فریم نیازمند هزینه و زمان زیادی است. برای تولید بدنه در این روش یک قطعه آلومینیوم تا رسیدن به شکل و حالت مناسب تراش داده می شود. با استفاده از دستگاه تراش و تراشکاری دقیق، یک فریم محکم و بدون نقص ساخته می شود.
بدنه های اسکیت یکپارچه یا چند قطعه ای؟ کدام؟
انواع مختلفی از بدنه ها وجود دارد: بعضی ها تک قطعه و بعضی دیگر چند قطعه ای هستند. برای فهمیدن این مسئله که فریم یکپارچه در زمینه استحکام و کارآیی نسبت به فریم های چند قطعه بهتر هستند، نیاز به هوش بالایی نیست!
ابعاد
طول شاسی

شما باید بر حسب استفاده ایی که از اسکیت می کنید، مشخصات فریم اسکیت را انتخاب کنید. یک بدنه با شاسی کوتاه برای اسکیت سواری اسلالوم، اگرسیو ،‌هاکی، یا اسکیت سرعتی، و اسکیت سواری داخل شهر مناسب تر است!
هرچه بدنه اسکیت بلندتر باشد، کارآیی آن پایین تر می آید. اما از طرف دیگر، پایداری آن بیشتر شده و با نیروی بیشتری به جلو حرکت می کند. این نوع از بدنه ها برای اسکیت سواری مسافت و سرعتی مناسب تر هستند! به علاوه اینکه این بدنه ها برای اسکیت سواری در پستی و بلندی ها مناسب هستند زیرا در این هنگام فشار بیشتری را از روی یاتاقان ها برداشته و به چرخ ها منتقل می کنند، که همین امر باعث افزایش تعادل اسکیت سوار می شود.

 ارتفاع اسکیت از سطح زمین

•    هر چه فریم اسکیت بالاتر باشد، مرکز جاذبه بدن شما نیز بالا تر می رود. در نتیجه، احتمال از دست رفتن تعادل افزایش می یابد.
•    هر چه ارتفاع فریم پایین تر باشد، تعادل و استحکام آن بیشتر است.
•    هر چه ارتفاع اسکیت بالاتر باشد، استرس و فشار بیشتری بر قوزک پا وارد می شود.
در این صورت بهتر است با تمرینات ورزشی و بدنسازی قوزک پای خود را تقویت کنید تا دچار آسیب دیدگی نشوید.
در اکثر مواقع، اسکیت سواران بدون در نظر گرفتن نوع مسابقه یا روش اسکیت سواری، فریم های پایین تر را انتخاب می کنند. هدف انتخاب این افراد حفظ بیشترین تعادل ممکن است. نکته کلیدی دیگر انتخاب فریم و اجزای مهم اسکیت متناسب با نوع تمرین و روش مسابقه است. برای مثال، در مسابقات آف-رود یا سرعتی، باید از چرخ های قطورتر استفاده کنید، این کار باعث می شود تعادل و استحکام اجزا افزایش پیدا کند.

تعداد و چینش چرخ ها

فریم یک اسکیت متناسب با نوع و روش اکست سواری، ممکن است دارای 2 تا 6 چرخ باشند. تعداد چرخ ها چگونه بر رفتار و عملکرد یک کفش اسکیت تاثیر می گذاردند؟
اسکیت 2 چرخ
این گونه مدل ها بیشتر در اسکیت سواری آفرود-استفاده می شوند. یک چرخ در جلوترین و یک چرخ در عقب ترین نقطه فریم نصب شده اند. بدون اینکه مرکز جاذبه بدن شما تغییر کند، از چرخ های قطورتر استفاده می شود. کنترل بر این نوع چینش چرخ کار دشواری است، چراکه طول فریم بلند است. در سبک آزاد یا فری استایل اسکیت سواری خیابانی نیز از اسکیت های دو چرخ استفاده می شود.
اسکیت 3 چرخ
مدل هایی که دارای سه چرخ هستند کاملا در حوزه کودکان دیده می شوند. این نوع کفش برای اسکیت سواری سرعتی، مسافت، و حتی نمایشی استفاده می شود. وزن کلی اسکیت کم شده است. با توجه به فریم فشرده آنها اسکیت سواری با آن ها راحت تر است. چرخ های قطورتر نیز براحتی قابل نصب هستند.
اسکیت 4 چرخ
 این مدل اسکیت به یک استاندارد در بیشتر شاخه های اسکیت سواری تبدیل شده است. در اسلالوم، فری-استایل، هاکی، و سرعتی مدل های مختلف با چهار چرخ دیده می شوند. ظرز چینش چرخ ها نیز متفاوت و متنوع تر است.
اسکیت 5 تا 6 چرخ
از آنجایی که فریم های 5 یا 6 چرخ دارای یاتاقان ها و سطح تماس بیشتر هستند، استفاده از آنها در اسکیت سوارس سرعت بسیار متداول تر شده است.
تعداد چرخ ها بر کیفیت سطح تماس تاثیرگذار است ...
هر چه تعداد چرخ ها بیشتر باشد، سطح تماس بهتری با زمین بهتر برقرار می شود و تعادل بهتر حفظ می شود. برای اینکه این موضوع را بهتر حس کنید، دو چرخ میانی اسکیت را در آورده و حرکت کنید. قطعا تعادل شما از بین می رود.

آسیب های وارده و اصطکاک ها...

در بدنه های دارای 6 چرخ اصطکاک زیادی با زمین ایجاد می شود. از طرف دیگر، وزن اسکیت سوار بین چرخ ها پخش می شود، در نتیجه با مروز زمان چرخ ها کمتر دچار آسیب دیدگی یا خرابی می شوند، و طول عمر آنها افزایش می یابد.

 چینش صاف چرخ ها یا چینش گهواره ای؟

مدل هایی وجود دارند که چینش خاص چرخ ها را به عنوان یک استاندارد در طراحی کفش های خود قرار داده اند.
•    یک فریم که دارای چینش صاف در چرخ های خود است، در نتیجه تمام چرخ ها با سطح زمین در تماس هستند. این نوع چینش نوع کلاسیک است.
•    نوع چینش " هایلو " که چرخ های بزرگتر عقب و چرخ های کوچکتر جلوی فریم اسکیت قرار می گیرند، در نتیجه موقعیت بدنی اسکیت سوار برای تعادل و تکنیک بیشتر به سمت جلو خم می شود. این نوع چینش در هاکی متداول است.
•    نوع چینش " موز " مانند که دو چرخ میانی بزرگتر از دو چرخ دیگر هستند، این کار باعث افزایش مهارت و سرعت می شود، اما تعادل فرد را کاهش می دهد. اسکیت سواران اسلالوم عاشق این نوع چینش هستند.

جنس فریم؛ کامپوزیت، آلومینیوم، چوب بامبو؟

در این قسمت به یک موضوع حساس برخورد می کنیم. بعضی از مواد کامپوزیتی مانن کربن در مقایسه با آلومینیوم سختی و استحکام بیشتری فراهم می کنند، اما مقاومت آنها در برابر شکستگی کمتر است. وقتی در مورد مواد کامپوزیتی صحبت می کنیم، همیشه بیاد داشته باشید که طرز تولید و پردازش ماده فریم اهمیت زیادی دارد. 
فریم های پلیمری
بدنه های پلیمری معمولا از جنس P.V.C، پلی پروپلین، پلی اوران یا لاستیک هستند. این بدنه ها خیلی نرم هستند و به راحتی شکل می گیرند. کارآیی و بازده این اسکیت ها در حد متوسط است. از طرف دیگر، این بدنه ها لرزش زیادی را جذب می کنند، که این ویژگی راحتی خوبی را برای پای اسکیت سوار فراهم می کند. این گونه مواد بیشتر برای ساخت اسکیت های سرعتی و مدل های متوسط فیتنس استفاده می شود. در اسکیت سواری اگرسیو و یا اسکیت سرعت و مسافت این گونه مواد پلیمری با فیبر کربن مخلوط می شوند.
فریم های کامپوزیتی
این اسکیت ها معمولا از پایه جنس پلاستیک ساخته شده اند، که با فیبر های کربنی مخلوط شده اند تا مقاومت آنها افزایش پیدا کند. این روش در تولید اسکیت های رده متوسط و پیشرفته قابل استفاده است. انتخاب مواد ترکیبی و ویژگی های آن تفاوت را رقم می زند. در تولید محصولات رده متوسط، پلیمر مواد مصرفی غالب است که برخی اوقات با کمی فایبرگلاس ترکیب می شود. در محصولات بسیار پیشرفته، کربن برترین جنس ماده است.
فریم های فلزی
در شیوه تولید این بدنه ها، آلومینیوم ارائه دهنده ترکیبی بین استحکام، انعطاف پذیری و کل پذیری است، اما منیزیم و تیتانیوم در بعضی موارد در یک ترکیب شرکت می کنند یا به صورت خاص در تولید اسکیت های سبک اما مستحکم استفاده می شوند. این گونه بدنه ها بیشتر در اسکیت های رده متوسط و پیشرفته مورد دیده می شود.
فریم از جنس بامبو چگونه است؟
این جنس بدنه در صنعت اسکیت سازی زیاد استفاده نمی شود.  بامبو یک ماده سبک است که مقاومت آن سه برابر بیشتر از فلزات است. بعضی از محصولات شرکت های معتبر از بامبو تهیه شده اند. این گونه بدنه ها کارآیی لازم را ندارند، اما راحتی خوبی برای پا فراهم می کنند.
پارامتر های مهم دیگری که باید در نظر گرفته شوند ...

استحکام/ و انعطاف پذیری فریم 

اگر بازیکنان اسکیت برای تعادل و استحکام بیشتر فریم های فشرده و محکم را انتخاب می کنند، شما نیز این اطمینان را حاصل کنید که از ترکیب درست مواد در ساخت یک فریم اسکیت بهره مند می شوید.
با وجود یک فریم کشیده و محکم، شما فکر می کنید که روی ریل اسکیت سواری می کنید، چراکه به هیچ وجه انعطاف خوبی را تجربه نخواهید کرد. چرخش و انجام حرکات در این اسکیت ها خیلی سخت خواهد شد. بنابراین برای اسکیت سواری در مسیر های مستقیم و بدون پیچ مناسب هستند.
با فشار دادن فریم بین انگشتان خود می توانید به سختی و فشردگی فریم پی ببرید. اگر انحنا یا خمیدگی احساس شود، اسکیت سواری بر روی این نوع فریم راحت خواهد بود، اگر حس نشود، قضیه عکس این موضوع است؛ اسکیت واکنش پذیر تر اما حفظ تعادل بر روی آن دشوارتر.
فریم های 2 یا 3 نقطه ای
به طور خلاصه می گوییم؛ با وجود این نوع فریم ها اسکیت سواری سریع تر، واکنش پذیر تر و بهتر انجام می شود، اما راحتی پا درون کفش اسکیت کاهش پیدا می کند.

*پگاه*



تاريخ : سه شنبه 31 مرداد 1396 | 15:22 | نویسنده : PEGAH |
سلام
 
بسیاری از پدر و مادر ها فکر می کنند که اسکیت سواری جزو فعالیت هایی است که تنها افراد جوان و بزرگسال از پس آن بر می آیند. اما اسکیت سواری با هر فرم و فیزیک
 
بدنی برای بالابردن سطح فیتنس، افزایش شادی و فعالیت اجتماعی کودکان 3 تا 6 ساله بسیار مناسب است.


آیا فرزند شما برای اسکیت سواری آماده است؟

 
اسکیت سواری از جمله فعالیت هایی است که به تعادل، قدرت و توانایی مواجهه با حوادث احتمالی نیاز دارد. بعضی از کودکان هنوز به این مهارت ها دست پیدا نکرده اند.
 
هنگامی که تصمیم گرفتید به فرزند خود اسکیت سواری را آموزش دهید، از وجود موارد زیر در فیزیک فرزند خود اطمینان حاصل کنید:
 
• قدرت فیزیکی و توان بدنی
 
• متناسب بودن سطح فعالیت در سایر قسمت های بدن
 
• توانایی ایجاد تعادل در سایر فعالیت های ورزشی مشابه
 
• وجود هماهنگی در اعضای بدن
 
• سطح هوش و توجه به آموزش های شما
 
بیشتر والدین از این موارد آگاهی نسبتا خوبی دارند و نوجوان و جوان خود را با اسکیت و اسکیت سواری آشنا می کنند. اما بعضی از والدین فرزند خود را از همان زمان کودکی
 
با اسکیت سواری آشنا می کنند، طوری که این کودک در 4 تا 6 سالگی براحتی با کفش های اسکیت خود تناسب پیدا می کند. امروزه بسیاری از قهرمانان ورزش پرطرفدار
 
اسکیت همان افرادی هستند که از کودکی عاشق یک جفت کفش اسکیت شده بودند!

 

شروع کار با دروس اسکیت سواری

اگر به دنبال سن مناسب شروع آموزش های خود هستید، سن مناسب برای شروع فعالیت های ورزشی، دوره قبل از ورود به مدرسه است، سنین 3 تا 4 سالگی بهترین دوره برای
 
شروع است.
 
از آنجایی که هماهنگی و تمرکز یک کودک در زمان استاندارد یک کلاس 45 تا 60 دقیقه ای به کارآیی لازم را ندارد، بسیاری از مدارس و مراکز ورزشی آموزش اسکیت باید
 
از جلسات 10 تا 15 دقیقه ای برای یاد دادن مفید اسکیت سواری به کودک شما استفاده کنند. از طرفی همین جلسات کوتاه نیز باید بسیار شاد و مفرح برگزار شود. 
 
بیشتر کودکان 6 تا 7 ساله (ابتدای ورود به مدارس) قطعا به یک توانایی و سن مناسب برای شروع اسکیت سواری رسیده اند. از همین جهت بهتر است این کودکان را در 2 جلسه
 
کلاس مبتدی آموزش اسکیت سواری ثبت نام کنید. این کار به افزایش روحیه ورزشی و بالا رفتن اعتماد به نفس آنها کمک شایانی می کند. اگر کودکان خود را از سنین پایین با
 
اسکیت سواری آشنا کنید، با بالارفتن سن و تجربه آنها، قدرت یادگیری، سلامت فیزیکی و سیستم قلب و عروق آنها بهبود پیدا می کند.

 

پیدا کردن یک جفت اسکیت مناسب برای کودکان شما

اگر قصد دارید اسکیت سواری را به یک فعالیت ورزشی معمول خانواده تبدیل کنید، قطعا کودک شما به یک جفت کفش اسکیت باکیفیت نیاز پیدا می کند. این کفش اسکیت باید
 
دارای سطح بالایی از حمایت، دوام و کیفیت چرخ باشد. امروزه اسکیت های زیادی در بازار لوازم ورزشی وجود دارند که براحتی با پای کودکان تناسب پیدا می کنند، از جمله
 
این کفش ها آنهایی هستند که سایز آنها قابل ارتقا است، در نتیجه کودک شما طی چند سال می تواند از یک کفش اسکیت باکیفیت بهره مند شود.
 
کفش های اسکیت از جمله محصولات پرطرفدار فروشگاه اینترنتی مارکتستان هستند، و در سایز ها و رنگ های مختلف به علاقه مندان اسکیت سواری عرضه می شوند. از
 
طرفی اگر فرزند خود را در کلاس های آموزشی ثبت نام کردید، قبل از خرید کفش اسکیت با مربی آنها مشورت کنید. اما اگر آموزش کودک خود را به عهده گرفتید، برای
 
مشاوره در امر خرید کفش اسکیت و آگاهی از سایر محصولات اسکیت سواری با مشاوران ورزشی مارکتستان تماس حاصل کنید. موفق باشید!
 
*پگاه*


تاريخ : دو شنبه 30 مرداد 1396 | 18:50 | نویسنده : PEGAH |

لیست زیر گزیده ای از متداول ترین سوالات مطرح شده کاربران در مورد انواع کفش اسکیت و ورزش پرطرفدار اسکیت سواری است.

 

1.    برای کفش اسکیت خود به چرخ های جدید نیازمندم. چه سایزی باید سفارش دهم؟
2.    سختی سنج یا درجه سختی (Durometer) چیست و چه چیزی را اندازه گیری می کند؟
3.    چرخ های کفش من نیازمند تعویض هستند. به چه Durometer نیازمند هستم؟
4.    به یاتاقان های جدید برای کفش اسکیت نیاز دارم. از بین درجه بندی های ABEC بهترین گزینه کدام است؟
5.    سایز بندی کفش های اسکیت کودکان به چه شکل است؟
6.    ایا در هنگام اسکیت سواری پوشیدن محافظ و کلاه ایمنی ضرورت دارد؟
7.    محافظ مچ چیست؟ به چه کاری می آید؟
8.    چرا بعضی از کفش های اسکیت قسمت بیشتری دارند؟ مگر آناتومی یک کفش اسکیت یکسان نیست؟!
9.    یک ترمز چه مدت باید برای روی اسکیت دوام بیاورد؟
10.    آیا همه ی کفش های اسکیت دارای قطعه ترمز هستند؟
سوال: برای کفش اسکیت خود به چرخ های جدید نیازمندم. چه سایزی باید سفارش دهم؟
جواب: سایز یک کفش اسکیت به نوع اسکیت و اسکیت سواری بستگی دارد. اندازه های زیر برای انواع مدل ها توصیه می شود:
•    اسکیت تفریحی: 72 تا 80 میلی متر
•    اسکیت فیتنس: 90 تا 100 میلی متر
•    اسکیت سرعتی: بالاتر از 100 میلی متر
•    اسکیت اگرسیو: 47 تا 59 میلی متر
•    رولر اسکیت: 72 تا 80 میلی متر (بزرگسال) – 68 تا 72 (کودکان)
این نکته را در نظر داشته باشید که به بیشترین اندازه چرخ ممکن برای فریم یک کفش اسکیت پی ببرید. برای پیدا کردن بیشترین سایز چرخ ها، فریم اسکیت ها را به خوبی مورد بررسی قرار دهید؛ به احتمال زیاد عدد و اندازه ماکسیمم چرخ ها بر روی آن ها درج شده است.
سوال: سختی سنج یا درجه سختی (Durometer) چیست و چه چیزی را اندازه گیری می کند؟
جواب: سختی سنج یک اصطلاح فنی برای سفتی و دوام چرخ ها به شمار می آید. رتبه بندی Durometer  سفتی یک چرخ را اندازه می گیرد و به شما کمک می کند تا به نوع و هدف استفاده چرخ پی ببرید. درجه بندی سختی سنج برای چرخ های اسکیت معمولا بین اعداد 72 تا 92 است که با یک حرف A همراه می شوند (92A – 72A). هر چه عدد بیشتر باشد، سفتی و سختی چرخ ها بیشتر است. 92A سخت ترین و بادوام ترین چرخ برای کفش اسکیت است.
سوال: چرخ های کفش من نیازمند تعویض هستند. به چه Durometer نیازمند هستم؟
جواب: همانطور که گفتیم هر چه درجه سختی یا به طور خلاصه D بیشتر باشد، چرخ اسکیت سفت تر خواهد بود. اگر هدف بلندمدت شما اسکیت سواری در محیط های داخل سالن است، باید به دنبال چرخ های نرم تر (72A-76A) باشید. اگر عاشق اسکیت سواری در محیط های غیرسالنی مانند آسفالت جاده هستید، چرخ های سفت تر (82A-84A) برای اسکیت شما مناسب تر اند. اما اگر بین اسکیت سواری در سالن و محیط های غیر سالنی وقفه های کوتاه می اندازید و هر دو را به شدت دوست دارید باید به دنبال یک درجه سختی میانه باشید (78A-82A). در مورد کفش های اسکیت اگرسیو و رولر هاکی، درجه D متفاوت است.

برای درک بیشتر از درجه بندی زیر استفاده کنید:

•    اسکیت تفریحی: 78A – 82A
•    اسکیت فیتنس: 80A – 82A
•    اسکیت اگرسیو: 88A – 92A
•    هاکی داخلی: 72A – 76A
•    هاکی غیرسالنی: 82A – 84A
سوال: به یاتاقان های جدید برای کفش اسکیت نیاز دارم. از بین درجه بندی های ABEC بهترین گزینه کدام است؟
جواب: استاندارد ترین یاتاقان برای کفش های اسکیت (608 Bearing) با درجه بندی ABEC شناخته می شود. هرچه درجه و شماره یاتاقان بالاتر باشد، حرکت آن روان تر و راحت تر صورت می گیرد. درجه بندی ABEC  در قسمت زیر آمده است:
•    ABEC 1
•    ABEC 3
•    ABEC 5
•    ABEC 7
•    ABEC 9
•    SWISS
دانستن و انتخاب نوع یاتاقان ABEC به توانایی اسکیت های شما بستگی دارد. اگر یک فرد بزرگسال اما تازه کار هستید، به احتمال زیاد برای شروع کار به یاتاقان ABEC 5 نیازمند هستید. برای اسکیت سواران بزرگسال باتجربه تر، ABEC 9 یا SWISS بهترین گزینه است. برای کودکان و افراد خردسال ABEC 3 بهترین گزینه ممکن است، و با افزایش مهارت و پیشرفت تدریجی فرد، افزایش سطح یاتاقان نیز تا ABEC 7 توصیه می شود.
سوال: سایز بندی کفش های اسکیت کودکان به چه شکل است؟
جواب: سایزبندی کفش های اسکیت در یکی از این دو روش انجام می پذیرد؛ روش تک سایز یا سنتی و روش بازه دارد که با سایزبندی قابل تنظیم معروف است. اگر به دنبال اسکیت هایی که به صورت تک سایر برای کودکان وجود دارند می گردید، بهتر است اسکیت مورد نظر را طبق اندازه فعلی کفش های معمولی کودک یا کمی بزرگتر خریداری کنید.
اما اسکیت هایی نیز وجود دارند که سایز بندی آنها به صورت مثلا 7-4، انجام می شود. این بدین معنی است که این کفش اسکیت با پای فرزند شما در سایزهای 4، 5، 6 یا 7 تناسب پیدا می کند. بزرگترین مزیت این نوع کفش اسکیت این است که هر چه فرزند شما بزرگتر می شود، اسکیت تناسب خود را از دست نمی دهد. توصیه می کنیم ابتدای بازه اندازه اسکیت های قابل تنظیم را طبق اندازه فعلی کفش اسکیت فرزند خود انتخاب کنید.
سوال: ایا در هنگام اسکیت سواری پوشیدن محافظ و کلاه ایمنی ضرورت دارد؟
جواب: بله. قطعا. پوشیدن یک پک کامل از محافظ های دست و پا و گذاشتن کلاه ایمنی ورزشی تا حد بسیار زیادی احتمال ایجاد مصدومیت های شایه اسکیت سواری را از بین می برد، از طرفی سطح ایمنی بالا رفته و لذت اسکیت سواری افزایش پیدا می کند. کلاه ایمنی مخصوص اسکیت سواری طوری طراحی شده است که در حین حمایت و ایمنی زیاد برای سر، تهویه هوای خوبی ایجاد کند. در نتیجه پوشیدن آنها راحت تر صورت می گیرد. یک ست کامل محافظ های مخصوص اسکیت از 2 محافظ آرنج، 2 محافظ زانو، و 2 محافظ مچ تشکیل شده است. این محافظ ها طوری طراحی شده اند که سبک باشند و انعطاف پذیر، بنابراین استفاده از آن ها راحت است و در حین اسکیت سواری وجود آنها باعث آذیت فرد نمی شود.
سوال: محافظ مچ چیست؟ به چه کاری می آید؟
جواب: محافظ مچ از اجزای ضروری محافظت کننده به شمار می آید که برای پوشش و مراقبت از  دست و مچ بعد از افتادن طراحی شده است. بیشتر مصدومیت های شایع در اسکیت سواری به این دلیل رخ می دهد که اسکیت سوار از محافظ های کامل بر روی دست ها و مچ خود استفاده نمی کند. در هنگام زمین خوردن، انسان به طور طبیعی دست ها را بر زمین قرار می دهند تا شدت ضربه را کم کند، و بدون استفاده از محافظ های مناسب احتمال ایجاد مصدومیت در یک یا هر دو دست بسیار زیاد است.
محافظ های مچ در طرح ها و مدل های مختلف وجود دارند، برای مثال محافظ هایی با یک پلاستیک در بالا و پایین، و محافظ های نرم دارای لایه پلاستیک در کف هر دست. ظراحی این نوع محافظ ها بسیار مناسب است و به احتمال زیاد از مصدومیت های شایع اسکیت سواری جلوگیری می کند.
سوال: چرا بعضی از کفش های اسکیت قسمت بیشتری دارند؟ مگر آناتومی یک کفش اسکیت یکسان نیست؟!
جواب: تمامی قطعه های اصلی (قامه، چرخ ها، یاتاقان، فریم و سیستم  سفت کننده (نفش بند کفش)) در تمامی کفش های اسکیت دیده می شود. اما جنس هر کدام از اجزا در هر مدل اسکیت با دیگری متفاوت است. هر چه کیفیت بالاتر یا اجزا سبک تر باشند، اسکیت محصول بهتری به شما می اید و در نتیجه قیمت کفش نیز افزایش پیدا می کند.

کفش های اسکیت گران تر دارای ویژگی های زیر هستند:

•    قالب کفش: راحتی بیشتر، استحکام بالا در حین راحتی و تهویه مناسب
•    چرخ ها: سایز های بزرگ تر = سرعت بیشتر
•    یاتاقان = رده های بالاتر = حرکت سریعتر و روان تر
•    فریم: هر چه محکم تر و سفت تر، انتقال انرژی بیشتر، کنترل بالاتر و بهتر
•    سیستم سفت کننده وتناسب: مانند بند کف پش عمل می کند و نوع آن متنوع است، شاید از یک نوار مدرج یا یک نوع گیره بستن سریع بوجود آمده باشد.
سوال: یک ترمز چه مدت باید برای روی اسکیت دوام بیاورد؟
جواب: یک ترمز اسکیت معمولا حدود یک فصل بر روی کفش دوام می آورد. بسته به نوع جاده و مسیر اسکیت سواری و وزن اسکیت سوار این مدت زمان بیشتر یا کمتر از یک فصل خواهد شد. توصیه می شود همیشه یک قطعه ترمز اضافی را خریداری کرده و در دسترس بگذارید تا در زمان لازم، ترمز ها را تعویض کنید. همیشه بعد از اتمام اسکیت سواری قطعه ترمز را بررسی کرده تا از عدم وجود شکستگی یا ترک اطمینان حاصل کنید. بسیاری از ترمز های یک خط نشانگر برای ترمز ها دارند که زمان درست تعویض ترمز ها را به اطلاع شما می رسانند – اگه ساییده شدن آین خط را رد کند!
سوال: آیا همه ی کفش های اسکیت دارای قطعه ترمز هستند؟
جواب: خیر، همه اسکیت ها بر روی خود ترمز ندارند. اسکیت های تفریحی، فیتنس  و کودکانه دارای ترمز هستند، اما سایر اسکیت ها متناسب با هدف استفاده اینطور نیستند.

اسکیت ها زیر با ترمز ارائه می شوند:

•    اسکیت های اگرسیو: ترمز در اسکیت های اگرسیو غیر ضروری است، چراکه مانع برزو مهارت های اسکیت سوار می شود، پرش های بلند و پریدن بر روی نرده ها از این مهارت ها هستند.
•    اسکیت های سرعتی: اسکیت های سرعتی دارای ترمز نیستند، چراکه وزن اضافی را با کفش متحمل می کنند.
•    اسکیت های هاکی اینلاین: بازیکنان هاکی اینلاین به چرخش های تیز و سریع و اسکیت های سبک نیاز دارند. ترمز های در این نوع کفش های غیر ضروی اند، چراکه مانع چرخش شده و نوع وزن اضافی محسوب می شوند.
*پگاه*


تاريخ : دو شنبه 30 مرداد 1396 | 15:18 | نویسنده : PEGAH |

اسکیت سواری از ورزش ها و فعالیت های هوازی است که در قرن بیستم ابداع شد و تابحال شهرت زیادی کسب کرده

است. مشهورترین این ورزش ها ، هاکی (هاکی روی یخ، اسکیتر هاکی) اسکیت نمایشی، اسکیت اینلاین اگرسیو

و فوتبال با اسکیت است. با وجود همه این ورزش های مهیج ، بسیاری از مردم اسکیت سواری را به عنوان یک سرگرمی

و تفریح پاره وقت می دانند. بیشتر جوانان و نوجوانان کفش های اسکیت خود را به پا می کنند و با دوستان و آشنایان خود

به پارک ها و مناطق تفریحی می روند و اوقات مفرح و شادی را با هم می گذرانند. وجود قوانین و نظم های متنوع در و

رزش حرفه ای اسکیت سواری این مسئله را می طلبد که بعضی کفش های بخصوص اسکیت دارای خصوصیاتی باشند که

در سایر مدل ها دیده نمی شود. 

گذشته از این ، همه ی کفش های اسکیت باید دارای حداقل ملاک هایی باشند که آن را یک جفت اسکیت خوب و استاندارد

می نامند.

 

۱. راحتی :

در کل هیچ فرقی ندارد که شما از چه نوع اسکیت برای چه  رشته ای از اسکیت سواری استفاده می کنید. در همه ورزش

های با اسکیت مانند اسکیت نمایشی یا اسکیت سرعتی یا مسابقه ای و ... ، تنها زمانی می توانید عملکرد خوبی از خود

نشان دهید که با پوشیدن کفش اسکیت احساس راحتی خوبی را تجربه کنید. کفشی که بیش از حد تنگ و سفت باشد ناراحت

کننده است و برای ورزشکار عارضه های مفصلی بوجود می آورد. از طرف دیگر، کفشی که خیلی نرم و اجزای آن شل

باشد، در هنگام فعالیت حمایت خوب و کاملی برای پا ایجاد نمی شود، در نتیجه فرد زودتر خسته می شود.

اجزای مختلف کفش اسکیت مانند آستر، کف کفش و محافظ روی کفش باید سطح خوبی از راحتی و نرمی را به
 
کاربرارائه دهند، که این موضوع به احساس فرد بستگی دارد. 

 

۲. چرخ ها :

وقتی به دنبال یک جفت کفش اسکیت می گردید ، حتما و حتما این اطمینان را حاصل کنید که چرخ ها به صورت مستقیم

به بخش تحتانی کفش متصل شده اند، یعنی میان چرخ ها و کف کفش یک بخش یا تکه پلاستیکی قرار نگرفته باشد. در

مورد نوع و جنس چرخ ها باید بگوییم که چرخ ها متنوع سطوح عملکرد و بازده متفاوتی را ایجاد می کنند. مطابق با

هدف اسکیت سواری شما ، چرخ هایی را انتخاب کنید که عملکرد و بازده شما را تسهیل کنند. با انتخاب درست می توانید

بهترین نتایج ممکن را در اسکیت سواری تجربه کنید و از این ورزش مفرح لذت زیادی ببرید. برای اطااعات بیشتر سایر

مقالات مارکتستان را مطالعه کنید.

 

۳. مقاومت اجزا و کیفیت چرخ ها:

 مقاومت و سختی اجزای اسکیت در کنار وجود چرخ های با کیفیت (چرخ هایی که دارای یاتاقان مقاوم و مرغوب هستند)

نقش بسبار مهمی در اسکیت سواری مطلوب و بادوام دارد. در هر شاخه از این رشته ورزشی – اسکیت تفریحی، مسابقه

یا اسکیت فیتنس – باید به دنبال یک جفت کفش باشید که چرخ های آن ها حداقل یاتاقان یا محور میانی داشته باشد. این

اطمینان را حاصل کنید که چرخ های اسکیت دارای محور مرغوب، اندازه، شکل استاندارد و سختی متناسبی هستند.

 

۴. تهویه :

 کسی که در مسیر های طولانی به صورت مداوم اسکیت سواری می کند، همیشه این مشکل را تجربه کرده است؛ عرق پا

و خیس شدن داخل اسکیت. این مشکلی است که ارزش اشاره کردن را دارد. کفش اسکیتی که به خوبی تهویه شده باشد،

یعنی اجزای آن طوری طراحی شده باشند که هوا به خوبی در داخل کفش گردش کند، براحتی می تواند از خیس شدن

داخل کفش ، داغی و پایین آوردن کیفیت اسکیت سواری پیشگیری کند. وجود تهویه مناسب، به خصوص در اسکیت

سواری فیتنس بسیار ضروری است، چراکه در این شاخه اسکیت سواری پای ورزشکار به مدت طولانی و مداوم در داخل

کفش باقی می ماند و تمرینلت بدون وقفه دنبال می شوند.

امروزه کفش های اسکیت زیاد و متنوعی در بازار وجود دارند که هر کدام برند خاص خود را دارند. طراحی اسکیت
 
برای آقایان، خانم ها، کودکان و... متفاوت است. بر اساس سایز پا، بودجه، علاقه ورزشی شما و ... بهتر و عاقلانه تر می
 
توانید لسکیت مورد نظر را انتخاب کنید. مواردی که در بالا ذکر شد نباید در هنگام خرید کفش اسکیت فراموش شود، این
 
معیار ها حداقل ملاک های مورو نیاز برای طراحی و عملکرد استاندارد یک جفت کفش اسکیت است. 
 
*پگاه*

 



تاريخ : دو شنبه 30 مرداد 1396 | 14:1 | نویسنده : PEGAH |

سلام

 

آموزش اسکیت از مبتدی تا پیشرفته در پایتخت توت ایران شهر علویجه

 

آموزش از 3تا60سال با بهترین قیمت و با کیفیت ترین آموزش

 

شنبه-یکشنبه-دوشنبه-سه شنبه-چهارشنبه-پنج شنبه از ساعت 6 عصر تا 8 شب

 

اصفهان-علویجه-بلوار شهید بهشتی-پارک شهر-روبروی آتش نشانی-پیست اسکیت

 

*پگاه*

 



تاريخ : دو شنبه 30 مرداد 1396 | 1:28 | نویسنده : PEGAH |
سلام دوستان
 
وقتی در مورد اسکیت سواری صحبت می کنیم، بیشتر اوقات نگهداری و مواظبت از چرخ های اسکیت فراموش می شود. بسیاری از
 
اسکیت سواران اعتقاد دارند که چرخ ها و محور تحمل کننده وزن اسکیت سوار نیازی به مراقبت ندارند و به راحتی تعویض می شوند.
 
درست است که چرخ ها و محور آن ها قابل تعویض هستند، اما این بدین معنی نیست که باید از آن ها چشم پوشی کرد. در واقع، چرخ ها و
 
سایر اجزای زیر اسکیت به مرور زمان دچار آسیب ها و صدمات زیادی می شوند. در هنگام عبور از جاده های مختلف، سنگ ها، آب یا
 
شن و خاک به چرخ ها و محور اسکیت ضربه می زنند. هر چه کمتر به آن ها اهمیت بدهید، هزینه بیشتری برای تعویض آن ها پرداخت
 
خواهید کرد.
 
در هنگام مراقبت از چرخ های اسکیت، مهم ترین کار پیدا کردن پارگی است. چرخ های نرم تر زودتر از چرخ های سفت پاره می شوند.
 
بنابراین قبل از خرید اسکیت همیشه از هدف طراحی چرخ ها آگاهی پیدا کنید، و بدانید که چرخ های کفش ها برای چه مسیری مناسب اند.

قسمت اول - چرخش
 
چرخش چرخ ها امری ضروری در مراقبت و نگهداری انواع اسکیت است. آسیب دیدن چرخ ها اتفاقی عادی است، اما اگر بیش از حد به
 
آن توجه نشود مشکلات بزرگتری بوجود خواهد آمد. چرخش چرخ ها بدین معنی است که شما می توانید برای کمک به پخش و کنترل
 
پارگی های احتمالی جای چرخ ها را عوض کنید. این کار عمر چرخ ها را افزایش می دهد و تجربه اسکیت سواری شما را بهتر می کند.
 
چرخش چرخ ها در اسکیت شباهت زیادی به چرخش چرخ ها در اتومبیل دارد. کار به این صورت است که ابتدا چرخ ها را باز می کنید،
 
و آن ها را در نقاط مختلف فریم می بندید. شما می توانید هر طور که دوست دارید این چرخش را انجام دهید، اما توصیه می کنیم از
 
راهنمایی های زیر استفاده کرده تا احتمال آسیب را به حداقل برسانید.
 

برای اسکیت های چهار-چرخ: 1-3-2-4

چرخ اسکیت
برای اسکیت های چهار-چرخ که تمامی چرخ ها هم اندازه هستند، شما باید از چرخش 1-3-2-4 استفاده کنید. این روش 1-3-2-4 نام
 
گرفته است، زیرا باید جای چرخ اول و سوم را با هم عوض کرد و جای دوم و چهارم را نیز به هم داد. علاوه بر این، توصیه می شود
 
چرخ ها را از کنار وارو کنید تا قسمتی که رو به عقب داشته رو به جلو جهت بگیرد.

 

برای اسکیت های پنج-چرخ: 1-3-5-2-4

قدم اول: چرخش در اسکیت های پنج-چرخ نیاز به کمی خلاقیت دارد. برای اسن کار جای چرخ های 1 و 3 5 را با هم عوض کنید،
 
بهترین روش برای این کار این است که 1 را با 3 و 3 را با 5 عوض کنید. بنابراین چرخ 5 به جایگاه 1 منتقل خواهد شد.
 
قدم دوم: بعد از طی کردن مرحله اول، براحتی جای چرخ های 2 و 4 را با هم عوض کنید. این کار را طبق توصیه ی زیر انجام دهید:
 
توصیه می شود در هنگام چرخش چرخ ها آن ها را از کنار وارو کنید. بنابراین قسمتی از چرخ که روبه خارج دارد، رو به جلو جهت پیدا
 
می کند. این کار دوام چرخ ها را افزایش می دهد و اسکیت سواری را روان تر می کند.

 

برای اسکیت های چهار-چرخ هایلو (Hi-Lo): 1-2-3-4

این روش چرخش در اسکیت های هاکی متداول است، چراکه فریم هایلو فقط در این اسکیت ها وجود دارد. فریم های هایلو در مقایسه با
 
اسکیت های معمولی نیازمند روش چرخش متفاوتی هستند، زیرا چرخ های عقب بزرگتر از چرخ های جلو اسکیت است. در نتیجه، چرخ
 
های عقب را نمی توان با چرخ های جلو تعویض کرد. بنابراین چرخش 1-2-3-4 تنها روش ممکن است.
 
در این روش باید جای چرخ 1 را با 2 و 3 را با 4 عوض کنید.

قسمت دوم – تعویض 
شاید در یک دوره، تمامی روش های چرخش موجود را بر روی یک دست چرخ اسکیت پیاده کرده اید، اما واقعیت این است که زمان
 
تعویض آن ها فرارسیده است. سوال واقعی این است: آن زمان چه وقتی است؟ چرخ ها چقدر باید آسیب دیده باشند که آن ها را با چرخ های
 
جدید عوض کنیم؟ این سوال جواب های زیادی دارد،‌ زیرا میزان آسیب دیدگی چرخ ها در انواع اسکیت سواران متفاوت است. اما بهترین
 
پاسخ جایی است که اسکیت سواری با اسکیت ها سخت می شود و اسکیت ها براحتی بر روی یک سطح صاف نمی ایستند، این همان زمان
 
تعویض است. همچنین اگر زاویه چشمگیری در چرخ ها دیدید، زمان تعویض آن ها فرارسیده است.


خرابی ظاهر چرخ و آسیب آنها
 
تصویر زیر شکل انواع حالت های موجود برای یک چرخ را نشان می دهد. ظاهر چرخ های اسکیت خود را با تصویر زیر مقایسه کرده و
 
از توصیه مربوط به آن پیروی کنید. اگر چرخ ها باید تعویض شوند، اندازه و سختی چرخ را بررسی کنید و برای انجام مراحل تعویض
 
قسمت پایانی مقاله را مشاهده فرمایید.
 
A)    یک چرخ جدید یا چرخ بسیار سالم
 
B)دوره اولیه عمر یک چرخ. چرخ هایی با این ظاهر نیازمند اعمال یکی از سیستم های چرخش هستند. این کار باعث افزایش دوام و
 
عمر آن ها می شود.
 
C)دوره ماقبل پایانی عمر یک چرخ. این چرخ چندیدن بار چرخش پیدا کرده و جای آن با چرخ های دیگر عوض شده است. همانطور که
 
مشاهده می کنید هر دو سمت چرخ ساییده شده و یک قسمت نوک تیز در میان چرخ بوجود آمده است. اگر اسکیت سواری مشکل شد، چرخ
 
ها باید تعویض شوند.
 
D)چرخی که شدیدا آسیب دیده است و نیازمند تعویض است. با وجود این ظاهر، اسکیت سواری بسیار مشکل است و امکان پذیر نیست.
 

مراحل تعویض چرخ ها

 
1.میله محور چرخ را با وسیله مناسب باز کنید (معمولا آچار L یا آچار الن).
 
2.یاطاقان ها و جداکننده ها را از چرخ های قدیمی خارج کنید (وقتی آن ها را بیرون آوردید به ظاهر آن ها نگاه کنید و از سالم بودن آن ها
 
اطمینان حاصل فرمایید).
 
3.یاطاقان ها و جداکننده ها را وارد چرخ های جدید کنید.
 
4.با بستن میله محور،‌ چرخ های جدید را محکم سرجای خود ببندید.
 
*پگاه*



تاريخ : یک شنبه 29 مرداد 1396 | 17:38 | نویسنده : PEGAH |
سلام مطلب این مطلب بهترین راهنمایی را به شما در خرید اسکیت میکند:
 
اسکیت ها را کجا بخرم؟
 
شاید فکر کنید این سوال احمقانه است، اما انتخاب فروشگاه تاثیر زیادی بر انتخاب کفش اسکیت دارد! بسیاری از والدین دچار اشتباه می
 
شوند و اسکیت های ارزان و بی کیفیتی را از مغازه های اسباب بازی فروشی یا خرازی های نامعتبر خریداری می کنند. آن ها این
 
ریسک را می کنند و اسکیت های نامرغوبی را می خرند که کودک پس از پوشیدن آن ها دیگر به سراغ اسکیت و اسکیت سواری نمی
 
آید. سرنوشت محصولات این نوع مغازه ها این است که در گوشه انبار ها یا گاراژ ها یا فروشگاه لوازم دست دوم خاک بخورند!
 
در بسیاری از موارد این اسکیت های تقلبی، بسیار سفت هستند و به پاشنه و قوزک پای کودک آسیب می رسانند. اصلا به این محصولات
 
نمی توان اسکیت گفت، شاید اسم کفش هم برای آن ها زیادی باشد!
 
شما دو انتخاب پیش رو دارید:
 
فروشگاه های تخصصی اینترنتی که دارای محصولات باکیفیت، متنوع و تطبیق پذیر با پای بسیاری از کودکان است. اسکیت های
 
این فروشگاه ها با قیمت های منطقی و خوبی به کاربر ارائه می شوند. شما در یک فروشگاه اینترنتی قدرت مقایسه، تنوع در انتخاب و
 
اطمینان کامل از کیفیت دارید. همیشه از فروشگاه هایی خریداری کنید که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند.
 
فروشگاه های زنجیره ای سطح شهر که تخصص خود را بر روی انواع لوازم ورزشی گذاشته اند. برای خرید از این فروشگاه ها باید با
 
کودک خود به سطح شهر رفته و هزینه و زمان زیادی صرف کنید.
 

اسکیت های سنتی یا اسکیت های جدید؟

این یک سوال بسیار خوب است. اما نوع اسکیت هر چیزی که باشد مهم کیفیت محصول است.
 
کنترل فرد براسکیت های سنتی (یک جفت چرخ جلو، یک جفت چرخ عقب) بیشتر است و حفظ تعادل بر روی آن ها راحت تر صورت
 
می گیرد. اما سرعت آن ها از اسکیت های جدید (اینلاین) کمتر است.
 
اسکیت های جدید (همه چرخ ها در یک خط – اینلاین) سریعتر هستند. برای حفظ تعادل بر آن ها به کمی مهارت و تجربه نیاز است.
 
کنترل آن ها به آسانی اسکیت های سنتی نیست.
 
اگر در داخل سالن اسکیت سواری می کنید، هر دو نوع اسکیت گزینه های خوبی هستند. اما برای استفاده خارجی مانند پارک ها و جاده
 
ها، بهتر است اسکیت های جدید یا همان اینلاین را انتخاب کنید، چراکه چرخ های اسکیت های سنتی بزرگ هستند و گرد و غبار و کثیفی
 
های موجود بر روی زمین را به خود جذب می کنند.
 

چه تخصصی از اسکیت سواری؟

اسکیت سواری دارای گرایش های متفاوتی است: اسکیت سواری آزاد،‌ اسکیت خیابانی،‌ هاکی، حرکات نمایشی ... برای هر فردی چیزی
 
پیدا می شود. هنگامی که به سطح خوبی از مهارت در اسکیت سواری آزاد یا همان معمولی رسیدید، اگر مایل بودید رشته خاصی از
 
اسکیت را انتخاب کنید از کفش های مخصوص همان رشته استفاده کنید. در این مقاله شما را برای انتخاب و خرید یک جفت کفش برای
 
اسکیت سواری آزاد راهنمایی می کنیم.
 

ارزیابی ویژگی های اسکیت های مخصوص کودکان

چرخ هایی که بچرخند ... حداقل!
بیشتر مردم از این می ترسند که کودکانشان در طی حادثه ای بر روی زمین بیافتند و زخمی شوند. از این رو بیشتر والدین اسکیت هایی
 
را انتخاب می کنند که چرخ هایشان به سختی می چرخند، و کودک خود را از احساسات و هیجانات اسکیت سواری محروم می کنند. با
 
این وجود، کودکان اشتیاق خود را به اسکیت سواری از دست می دهند، چرخ های بعضی از این کفشها اینقدر سفت هستند که اسکیت
 
سوار فقط می تواند با آن ها راه برود!
 
باید بدانید که افتادن بر روی زمین جزئی از اسکیت سواری است، و هنگامی که کاربر بتواند یکی از این حوادث را مدیریت کند، سایر
 
افتادن ها برایش ساده و مانند یک بازی می شود. بنابراین بهتر است در قدم های اول به فرزندان خود افتادن را یاد دهید ... در کنار این،
 
هر چه جوانتر باشید، بهتر می توانید از پس افتادن ها بر آیید و تجربه شما بیشتر می شود: استخوان های شما انعطاف پذیر تر اند، و
 
مرکز گرانش بدن شما پایین تر است. از طرفی یک کودک که بدون تجربه و به صورت مینیاتوری بزرگ نمی شود!
 
چرخ هایی که بچرخند یک تراژدی نیستند. در واقع این نقطه کفش جایی است که تمام هیجانات بی نظیر اسکیت سواری از آن جا
 
سرچشمه می گیرد.
 
انتخاب سایز: یک سایز را بسیار بزرگ اتخاب نکنید!
 
متناسب با بودجه خانواده،‌ خرید یک جفت اسکیت می تواند گران قیمت باشد. بنابراین خانواده ها دو سایز بزرگتر از سایز اصلی پای
 
کودک خود را انتخاب می کنند تا محصول خریداری شده بیشتر دوام داشته باشد و خواسته های کودک کمتر شود. این کار نتایج زیادی به
 
همراه دارد:
 
کفش ها آنقدر بزرگ هستند که پای کودکان در آن شناور می شود و کنترل کودک بر کفش کمتر می شود.
 
پشتیبانی پشت کفش کافی نیست و کودک نمی تواند اسکیت سواری کند.
 
اسکیت در مقایسه با کودک بزرگتر است، وزن آن زیاد است و مایه زحمت کودک می شود.
 
احتمال ساییده شدن پا آنقدر زیاد است که قوزک و عضلات پشتی پای کودک آسیب می بیند.
 
اگر می خواهید از این مشکلات پیشگیری کنید، یک سایز بزرگتر از سایز واقعی انتخاب کنید. همیشه طوری سایز کفش را انتخاب کنید
 
که جلوی کفش کمی باز باشد، زیرا امکان رشد پا وجود دارد. همچنین نباید سایز را آنقدر کوچک بگیرید که انگشتان کودک تاول بزند. 
 
اسکیت های قابل تنظیم: گزینه ای خوب،‌ کمی گران و یک راه بهتر
 
اگر از نظر مالی مشکلی ندارید، بهتر است سایزی از کفش را انتخاب کنید که با پای کودک شما تناسب داشته باشد. اسکیت های قابل
 
تنظیم، بسته به نوع برند  3، 4، حتی 5 سایز را به کاربر ارائه می دهند. در نتیجه سایز کفش را مطابق با پای کودک تغییر می دهید.
 
حتی خودتان نیز می توانید از سایز بزرگتر کفش استفاده کنید.
 
کفش های برند های مشهور Rollerblade، Fila، K2، Roces بین 160 تا 400 هزار تومان قیمت دارند. در مقایسه با کفش های
 
غیر قابل تنظیم که فقط چند ماه دوام دارند، کفش های قابل تنظیم می توانند تا چند سال عمر کنند.
 

برای کفش های کودکانه چقدر هزینه کنم؟

در فروشگاه های زنجیره ای و تخصصی سطح شهر ارزان قیمت ترین کفش های اسکیت 80 هزار تومان هستند و کفش های باکیفیت تر
 
حدود 230 هزار تومان قیمت دارند.
 
در فروشگاه های تخصصی تر اینترنتی که محصولات معتبر تر و باکیفیت تری عرضه می شود، قیمت کفش های اسکیت کودکانه بین
 
160 تا 400 هزار تومان است. این کفش ها برای اسکیت سواری در سبک آزاد طراحی شده اند.
 
اگر کفش اسکیت کودکانه را فقط از نظر قیمت انتخاب کنیم، قیمت های حدود 250 تومان دارای برند معتبر و کیفیت مرغوبی هستند.
 
تفاوت قیمت های چه دلیلی دارد؟
 

کیفیت مواد و طراحی کفش ها از دلایل اصلی تفاوت قیمت محسوب می شود:

یک کفش سفت (ارزان) در مقابل یک کفش راحت و نرم (گران تر).
 
یک فریم پلاستیکی (ارزان) در مقابل یک فریم آلومینیومی (گران تر – عملکرد بهتر).
 
یک ترمز پلاستیکی سفت درمقابل یک ترمز پلی اُورتانی نرم و راحت
 
چرخ های سفت با قطر کم (ارزان) در مقابل چرخ های بزرگ از جنس پلی اُورتان
 
تفاوت در سطح اتکا
 
اسکیت های غیر قابل تنظیم در مقابل اسکیت های قابل تنظیم
 
تنوع در خطوط اتصال، ضخامت آستر کفش، راحتی و ... 
 
قطر چرخ ها چقدر باشد؟
 
در این مورد سن و سطح مهارت فرزند خود را در نظر بگیرید. برای مثال فدراسیون ورزش های چرخی فرانسه برای تنظیم و انتخاب
 
قطر چرخ های مسابقات یک مقیاس را معرفی کرد. درواقع، هر چه چرخ ها بزرگتر باشند، مفاصل کودکان بیشتر درگیر و تحریک می
 
شوند.
 
بیشتر اوقات، اسکیت های مبتدی برای انجام سبک آزاد اسکیت با چرخ های 70 تا 76 میلی متری تجهیز می شوند.
 
بهتر است چرخ های پلی اُورتانی را انتخاب کنید، چراکه سطح اتکا و سطح تماس بهتری با زمین برقرار می کنند. چرخ های پلاستیکی
 
بر روی زمین لیز می خورند، صدا می دهند،‌ و راحت نیستند. چرخ های پلی آورتانی مانند لاستیک هستند و اگر با دست بر آن ها فشار
 
وارد کنید سطح آن ها کمی فرو می رود.
 
ترمز ها
 
مسئله قبلی در مورد ترمز ها نیز صادق است: ترمز باید از پلی اُورتان نرم، نه پلاستیک ساخته شده باشد، تا سطح تماس خوبی برقرار
 
کرده و باعث توقف اسکیت سوار شود.
 
از لوازم حفاظتی غافل نشوید
 

این مسئله به بودجه شما ربطی ندارد! با 50 تا 100 هزار تومان می توانید صاحب این لوازم شوید:

محافظ مچ
 
محافظ آرنج
 
ضربه گیر زانو
 
کلاه ایمنی
 

حتی بهتر: بعضی از برند ها اسکیت را همراه لوازم حفاظتی آن به کاربر ارائه می دهند. به طور معمول قیمت یک پک کلی اسکیت
 
سواری حدود 300 تا 350 هزار تومان است (البته برای کودک ها نه بزرگسالان).
 
نتیجه گیری:
 
شما می توانید هر چیزی را در هر جایی بخرید و انتخاب یک کفش خوب همیشه با انتخاب مکان صحیح خریدن آغاز می شود. همیشه به
 
سراغ مکان های تخصصی فروش لوازم اسکیت بروید و اگر به دنبال تضمین کیفیت هستید از فروشگاه های اینترنتی معتبر محصول
 
مورد نظر خود را خریداری کنید. فکر هوشمندانه سرمایه گذاری بر کفش های قابل تنظیم است، گران قیمت تر اما با دوام تر!
 
*پگاه*


تاريخ : یک شنبه 29 مرداد 1396 | 17:33 | نویسنده : PEGAH |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.